wprowadzenie
Przez ponad dziesięć lat działalności i realizacji tysięcy projektów SIB wyrobił sobie bardzo dobrą reputację wśród lokalnej społeczności. Zaczynając od małego blaszanego sklepiku, SIB szybko ewoluował i stał się kluczowym punktem na mapie innowacji i ekologii.
SIB jest ceniony za regularne angażowanie się w społeczność lokalną, dbając o jej rozwój i edukację ekologiczną. SIB intensywnie współpracuje z lokalnymi instytucjami oraz organizacjami pozarządowymi, promując ideę zrównoważonego rozwoju oraz prowadząc szereg inicjatyw edukacyjnych.
Głównym celem współpracy była poprawa widoczności strony internetowej w wyszukiwarce Google.
Istotną sprawą dla właściciela była aktualizacja przestarzałych treści oraz dostosowanie ich do aktualnych potrzeb klientów.
Chcąc osiągnąć ustalone z właścicielem cele i zadania, konieczne było zaprojektowanie architektury treści od nowa.
wyzwanie
Głównym problemem, z którym zgłosił się do nas właściciel była słaba widoczność na rynku lokalnym, pomimo działań SEO prowadzonych na przestrzeni ostatnich dwunastu miesięcy. Jest to częsty problem, na który potrafi składać się wiele czynników.
Naszą współpracę rozpoczęliśmy od rozmowy na temat firmy oraz jej sytuacji. Zadaliśmy szereg pytań, które pozwoliły nam lepiej zrozumieć potrzeby, problemy oraz cele i plany na przyszłość. Właścicielowi zależało również na aktualizacji treści na stronie oraz na ogólną opieką, czyli aktualizacją wtyczek, kopiach zapasowych czy zabezpieczeniu strony przed wirusami.
Problemy i wyzwania związane ze stroną zaczęły się pojawiać już na pierwszych etapach audytu, a był to tylko wstęp do tego co czekało nas później. Przygotowaliśmy dla właściciela film wideo z audytem strony internetowej oraz pozycji w wyszukiwarce Google, w którym omówiliśmy krok po kroku wszystkie błędy, proponowane przez nas rozwiązania oraz efekty związane z ich wdrożeniem.
odkrywanie
Przygotowując audyt wideo na temat pozycji strony internetowej w wyszukiwarce napotkaliśmy wiele krytycznych błędów. Należy pamiętać, że skuteczne pozycjonowanie strony internetowej to zbiór wielu czynności, które muszą być wykonane prawidłowo, aby słowa kluczowe, na których nam zależy trafiły do top 10. Wystarczy zaniedbać kilka z nich, aby działania SEO nie przyniosły pożądanych efektów.
Pozycjonowanie SEO można podzielić na działania związane ze stroną internetową (on-site) oraz działania związane z wszystkim tym co jest po za nią (off-site).
OFF-SITE
Stronę internetową przebadaliśmy pod kątem rodzajów oraz jakości backlinków (backlinki to odnośniki ze strony, które przy pomocy linku prowadzą do naszej witryny). Analiza wykazała, że większość linków (7 z 15), które prowadziły do strony internetowej była z płatnych artykułów. W tego typu linkach nie ma nic złego, wręcz są one bardzo wartościowe. Problem polegał na tym, że po za siedmioma napisanymi artykułami, paroma klasycznymi wizytówkami firmy oraz kilkoma linkami z zagranicy nie było nic.
Piętnaście linków zrobionych w rok to bardzo słaby wynik, biorąc pod uwagę, że normalną wartością jest czterdzieści linków na miesiąc. Poprzednia firma doliczała dodatkowo po kilkaset złotych za każdy artykuł, który napisała np. 800zł dla portalu, na którym znalazł się artykuł oraz 700 zł dla siebie. 700zł za napisany artykuł to dosyć dużo biorąc pod uwagę, że średni koszt napisania takiego artykułu to ok. 200zł (cena rynkowa za 1000 znaków ze spacjami czyli ok. 300 słów to koszt od 30 do 70zł). Poprzednia firma ewidentnie nie prowadziła działań tak jak powinna, nie tylko od strony technicznej, ale także moralnej.
Linki tworzone na rzeczy pozycjonowania muszą być nie tylko wartościowe, ale i zróżnicowane, szczególnie gdy konkurencja prowadzi podobne działania. Linki prowadzące do SIBu, były słabe jakościowo, często popsute oraz pochodziły ze stron zagranicznych, które kompletnie nie były związane z branżą.
Sprawdziliśmy również co się dzieje w Google Search Console, analiza pokazała nam, że wiele z kluczowych podstron nie było w ogóle zaindeksowanych w Google.
Większość działań związanych z off-site była wykonana nie dość, że źle to w dodatku nie była wykonana wcale. Brak marketingu szeptanego, słabe linki z zagranicznych stron oraz ogólny brak linkowania znacząco wpłynął na pozycję w wyszukiwarce. Był to tylko wstęp do tego co działo się na stronie internetowej.
ON-SITE
Po zbadaniu strony pod kątem zaplecza linkowego przyszedł czas na analizę zawartości. Strona internetowa zawierała mniejsze i większe błędy oraz rozwiązania, które obniżały potencjał wejścia do top 10 do 0%.
Jednym z największych błędów strony internetowej była źle zaprojektowana i wdrożona architektura treści. Załóżmy że jedną z naszych usług jest montaż pomp ciepła. Chcąc pokazywać się w top 10 na frazę “pompy ciepła bielsko-biała” musimy posiadać na danej podstronie jak najwięcej wartościowych dla potencjalnego klienta treści, a przynajmniej więcej niż ma konkurencja. Im więcej takich treści znajdzie się na podstronie, tym wyszukiwarka i algorytm lepiej ją potraktuje. Treści które powinny znajdować się na jednej podstronie były rozbite na kilka mniejszych podstron takich jak “Dobór pompy ciepła”, “Koszt pompy ciepła”, “Instalacja pompy ciepła”, “Montaż pompy ciepła”, “Podłączenie pompy ciepła”. Wyszukiwarka tak na prawdę sama nie wiedziała, która z tych mniejszych podstron jest najważniejsza i koniec końców podpięła frazę “pompy ciepła bielsko-biała” do losowego artykułu, który znajdował się na blogu. Identycznie sprawa wyglądała z pozostałymi usługami.
Drugim krytycznym błędem było ponad 2000 wpisów blogowych, które były stworzone przez bota. Wpisy zawierały te same teksty, jedynie ze zmienionymi słowami kluczowymi. Tak duża powtarzalność treści nigdy nie jest dobrze traktowana przez wyszukiwarkę. Treści na stronie powinny być maksymalnie unikalne.
Mniejsze ale równie istotne błędy były związane z typową optymalizacją SEO tzn. częstym brakiem nagłówków H1, brakiem meta tagów, brakiem połowy tekstów alternatywnych obrazków czy brakiem opinii klientów.
Szykując się do pozycjonowania strony internetowej niezwykle ważnym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę jest konkurencja, z którą przyjdzie nam się mierzyć. Pozycjonowanie strony internetowej wbrew temu, co twierdzi znaczna część ekspertów nie jest aż tak trudne, wystarczy odpowiednio do tego podejść. Wszystkie podejmowane działania czy to on-site czy off-site powinny być ukierunkowane tak, aby były lepsze niż to co ma czołówka, z którą chcemy się mierzyć.
Jeżeli ilość słów na podstronach w top 3 waha się między 800 a 1600 słów, koniecznością jest napisanie ich na naszej stronie przynajmniej o kilkaset więcej.
W przypadku linkowania (off-site) sprawa wygląda podobnie. Jeżeli konkurencja posiada średnio 50 linków prowadzących do strony, musimy ich zrobić więcej. Jeżeli konkurencja posiada zróżnicowane linki tzn. wizytówki firmy, dyskusje na forach czy artykuły blogowe my też musimy je robić, w dodatku więcej i lepiej.
Wszystkie działania związane z SEO muszą być zaplanowane tak, aby były zrobione lepiej niż ma je konkurencja. Jest to klucz do efektywnego pozycjonowania i długofalowych efektów.
strategia
Przeprowadziliśmy serię spotkań i rozmów z klientem, aby zgłębić jego oczekiwania i zrozumieć cel biznesowy stojący za uaktualnieniem strony internetowej. Ustaliliśmy kluczowe elementy, takie jak grupa docelowa, funkcje strony oraz treść. Nasze dyskusje pozwoliły nam na wypracowanie wspólnej wizji projektu, zakresu prac, oraz ustalenie budżetu i harmonogramu.
Przeprowadziliśmy proces planowania, tworząc mapę strony, która posłużyła jako punkt odniesienia w dalszej realizacji projektu. Opracowaliśmy prototypy, które prezentowały główne elementy funkcjonalne oraz wygląd strony, umożliwiając klientowi wizualizację koncepcji i udzielenie pierwszych opinii. Ostateczne zmiany zostały wprowadzone na podstawie uwag i sugestii klienta.
Zainicjowaliśmy fazę realizacji, wykorzystując platformę WordPress do stworzenia strony zgodnej z przyjętym prototypem i uwzględniając zgromadzone wcześniej wymagania. Starannie wybraliśmy odpowiednie motywy i wtyczki, aby zapewnić stronie zamierzony wygląd oraz funkcjonalność. Każdy element, od układu po estetykę, został dostosowany, aby spełniać oczekiwania klienta.
Przeprowadziliśmy głęboką analizę konkurencji, badaając ich obecność w sieci, słowa kluczowe oraz strategie SEO. Starannie analizowaliśmy zawartość ich stron, jakość linków zwrotnych oraz pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania, aby zidentyfikować luki i możliwości, które moglibyśmy wykorzystać. Uzyskane informacje pomogły nam zrozumieć, jakie działania konkurencji przynoszą im sukcesy i gdzie możemy uzyskać przewagę.
Na podstawie wyników analizy konkurencji oraz zrozumienia celów biznesowych klienta, opracowaliśmy spersonalizowaną strategię SEO. Zdefiniowaliśmy kluczowe słowa i frazy, które były istotne dla targetu, oraz zoptymalizowaliśmy zawartość strony pod kątem tych terminów. Dodatkowo, ustanowiliśmy jasne KPIs i wyznaczyliśmy realistyczne cele, aby móc mierzyć postępy i skuteczność naszych działań.
Rozpoczęliśmy kampanię budowania linków, mając na celu zwiększenie autorytetu domeny naszej strony w oczach wyszukiwarek. Starannie selekcjonowaliśmy witryny i platformy, które były istotne dla branży klienta, i nawiązaliśmy z nimi współpracę lub zamieściliśmy wartościowe treści z linkami prowadzącymi do naszej strony. Każdy pozyskany link był wynikiem przemyślanej strategii, mającej na uwadze zarówno wartość SEO, jak i realne korzyści dla użytkowników.
wynik
Informacje
Kontakt
Adres:
43-300 Bielsko Biała
ul. Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego 39
NIP
5170382641
Napisz do nas lub zadzwoń a odpowiemy szybciej niż możesz przypuszczać.
pon - pt : 9:00 - 17:00
sb : 9:00 - 15:00